Friday, October 3, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Batin


20 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...
This comment has been removed by the author.
zainal abidin awang kechik said...

UMNO AKAN DI LELONG...YBM KU..




Para penyokong Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kini sedang berusaha buat kali terakhirnya bagi memastikan Abdullah tidak pasrah dengan tekanan yang dibuat oleh para timbalannya dalam Umno.

Ini kerana, jika dibiarkan, Abdullah akan membuat pengumuman esok untuk melepaskan jawatan perdana menteri dan Presiden Umno kepada timbalannya Datuk Seri Najib Razak Mac ini.

Keputusan ini diambil Abdullah selepas ditekan begitu hebat oleh rakan-rakannya dalam mesyuarat khas Majlis Tertinggi Umno baru-baru ini.

Sebagai permulaan, Abdullah dikatakan akan membuat pengumuman dia tidak akan bertanding mempertahankan jawatan presiden Umno esok.

"Pak Lah diberikan gambaran oleh rakan-rakannya bahawa akar umbi Umno sudah tidak mahu kepada dia lagi. Kalau dia bertandingpun, dia besar kemungkinan tidak akan mendapat pencalonan yang cukup. Jadi, bagi mengelakkan dia malu, baik berundur. Ini gambaran yang diberikan Abdullah.

"Padahal, selepas disiasat, semua gambaran ini rupanya direkacipta oleh timbalan beliau sendiri untuk menekan Pak Lah agar berundur," kata satu sumber kepada Siasah.

Namun, apabila dimaklumkan perkara ini oleh rakan-rakannya, Abdullah sudah berada dalam keadaan pasrah dan sangat sedih dengan apa yang berlaku.

"Dia sangat terkejut dengan apa yang berlaku kerana dia sangat percaya kepada timbalannya selama ini. Dia pasrah kini. Biarlah apa orang hendak buat, dan dia mengambil pendirian kepentingan parti adalah segala-galanya," beritahu sumber yang rapat dengan Abdullah itu.

Bagi penyokong Abdullah, adalah tidak wajar untuk membebankan semua kesalahan kepada beliau.

"Pengarah pilihan raya BN 2008 adalah timbalan beliau. Takkan jeneral perang pulang ke ibu negeri beritahu punca kekalahan ini adalah raja. Dialah yang patut bertanggungjawab. Pak Lah kena tukar jeneral ini bukan dia yang kena berundur.

"Begitu juga dengan pilihan raya Permatang Pauh. Pengarah pilihan raya ini adalah timbalan beliau. Pengarah inilah juga yang meyakinkan Umno bahawa mereka boleh kalahkan Anwar di Permatang Pauh.

"Tiba-tiba, bila Anwar menang besar, sekali lagi Pak Lah dipersalahkan. Oleh itu kuasa perlu diserahkan kepada timbalannya. Betul ke ni?" kata seorang lagi penyokong Abdullah.

Beliau mengesyaki, semacam ada usaha untuk mengalahkan Umno dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh itu untuk memalukan Abdullah kerana dia adalah Pengerusi Umno Pulau Pinang.

"Siapa di belakang sumpah liwat di masjid Wilayah? Siapa yang menyebar dan memasang tape sumpah ini di merata-rata tempat di sepanjang kempen pilihan raya ini? Siapa pula yang turut bersumpah di sebuah masjid di Permatang Pauh bahawa dia tidak ada kaitan dengan Altantuya?

"Selepas pilihan raya baru semua tahu bahawa kedua-dua sumpah itu backfire kepada Umno dan Anwar menang besar kerananya. Apakah semua itu wajar dipersalahkan kepada Abdullah," katanya.

Bagi beliau dan ramai lagi pemimpin Umno, yang menjadi senjata Anwar sepanjang kempen itu adalah timbalan beliau bukannya Abdullah.

"Kes Altantuya, kes pembelian kapal selam, kes pembelian senjata dan sebagainya. Semuanya timbalan beliau, bukannya Pak Lah yang menjadi modal serangan Anwar," tambahnya.

Ekoran itu, mereka kini bimbang jika timbalan beliau yang naik menjadi presiden Umno dan Perdana Menteri, pembangkang akan lebih cepat mendapat kuasa tidak sebagaimana yang dibimbangi Abdullah.

"Pak Lah bimbang, jika dia membuat keputusan untuk mempertahankan jawatannya sebagai presiden, Umno akan berpecah dan akan menguntungkan pembangkang.

"Saya fikir tidak begitu. Jika timbalan beliau yang ada naik, lagi cepat pembangkang akan menang. Memang, dalam Umno timbalan beliau itu kelihatan sangat berpengaruh kerana kerja-kerja yang dia buat selama ini, namun pada mata rakyat, Pak Lah jauh lebih bagus dari timbalannya.

"Jika begitu, boleh jadi timbalan beliau boleh menang dalam Umno kerana kerja belakang tabirnya dan disokong oleh Tun Dr Mahathir pula, tetapi apabila pilihan raya umum datang, rakyat akan menolak Umno kerana tidak boleh menerima timbalannya itu. Ahli Umno kena fikir perkara ini," kata beliau lagi.

UMNO PARTI PENJARA said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

kenapa cawangan kelantan tidak banyak mencalonkan Tengku Razaleigh sebagai Calon Presiden? YBM Tengku Razaleigh lebih hebat dari Najib.

- Rakyat Biasa -

Anonymous said...

Kenapa tidak banyak yang mencalunkan orang yang lebih berkredibiliti????..
Jawabnya itu lah politik umno,

Politik wang dan politik Kuasa..
Pemilihan tidak berdasarkan kepada Merit kepimpinan yang berwawasan tapi lebih kepada menjaga buntut jangka pendek.

Tak adakah gelanggang debat...
Tak adakah manifesto dan wawasan bakal calun...
Tak adakah Kad Rekod pekerti

Selagi umno masih berkuasa parti ini tak dapat diletakkan di landasan yang betul...lihat lah apa yang terjadi.. PENGARAH PILIHANRAYA yang gagal dan BERPEKERTI JIJIK masih di julang..

Siapa yang dapat merubah....
Selagi one Vote one member tak menjadi dan sistem quota tidak dihapuskan Umno semakin hari semakin layu..Politik wang dan Politik Kuasa bermaharaja lela

Diharap pemimpin yang tak ada kredibiliti dan lebih kepada watak penumpang dan tambahan ini dapat ditukar, apabila tenggelamnya kapal yang senget ini.

Unknown said...

Salam,

YM Ku LI masih berhasrat untuk bertanding sebagai calon Presiden UMNO? saya sbg Rakyat Kelantan berbangga jika YM Ku Li meneruskan hasrat itu. Terima Kasih.

enta omri said...

YBM Ku Li,

Saya telah mengikuti wawancara pada jam 9pm tadi di Astro Awani dan sesungguhnya saya merasa lega kala mendengar kata-kata yang YBM Ku Li luahkan tentang perubahan-perubahan yang Ku Li hasratkan dan inilah buat pertama kalinya saya mendengar ada di kalangan pemimpin didalam UMNO (berbeza dengan calon-calon sebagaimana yang dipaparkan didalam tv minggu lepas)yang mempunyai matlamat tentang kenapa beliau masuk bertanding untuk jawatan; walaupun, pada hakikatnya, hanya YBM Ku LI seorang sahaja yang mempunyai rancangan dan isu yang hendak dirubah. Berbeza dengan pemimpin MCA yang kita lihat beberapa minggu lepas, mereka mengumumkan hasrat bertanding datangnya lengkap dengan buku manifesto dan rancangan perubahan yang ingin dibuat. Maka, dapatlah ahli menilai keupayaan daya kepimpinan dan daya keupayaan pemikiran intelektual bakal pemimpin yang ingin diundi menang itu. Tapi, malangnya di dalam UMNO, nampaknya, hanya YBM Ku Li seorang sahaja-lah yang ada visi yang mana pada pandangan saya, dari apa yang saya dengar tadi, jelas sekali YBM Ku Li nampak isu dan permasalahan sebenar yang melanda masyarakat dan negara kita sekarang diperingkat rakyat kebanyakan.
Secara jujurnya, saya tidak ada keyakinan terhadap line-up kepimpinan UMNO yang ada sekarang. Namun begitu, dengan sedianya YBM Ku Li bertanding jawatan tertinggi parti ini, memberi sedikit nafas baru dan diharapkan semoga YBM Ku Li mendapat kejayaan besar dan harapan terbesar saya ialah semoga line-up yang YBM akan bawa nanti mempunyai banyak muka-muka baru di semua sayap khususnya di sayap MT dan Wanita. Diharapkan mereka ini membantu YBM mengujudkan hasrat yang YBM telah nyatakan tadi. Doa ihklas saya kepada usaha-usaha YBM semoga Allah memakbulkan hasrat ikhlas YBM itu. Amin.

Anonymous said...

YBM Ku Li,
Syabas diucapkan kepada Ku Li, walaupun belum berjaya sepenuhnya dalam PERJUANGANNYA,
Sekurang-kurangnya perjuangannya mula didengari, pencalunan sekarang nampaknya ada sedikit perubahan, ada sedikit keterbukaan-walaupun POLITIK KUASA DAN POLITIK WANG MASIH MENGUASAI.

Kalau ada gelaran atau anugerah yang patut diberi untuk Penyelamat ataupun Juruarah UMNO moden Ku li lah orang yang paling layak menerimanya.

Saya berharap ku li teruskan perjuangan dan berharap mereka menyelami Manifesto ku li ...... Kuota dihapus,
One member one vote,
Pemilihan Calun YB oleh ahli parti
Adanya Tempuh had kekuasaan,

MASSALAHNYA''''
SEKIRANYA LINE UP PEMIMPIN YANG BERTANDING SEKARANG YANG MENGUASAI PARTI,sanggupkah mereka ini mengorbankan POLITIK PERIBADI ????

Anonymous said...

YBM KU Li

Dari trend pencalunan sekarang nampaknya 2009/2010 umno akan terpaksa mengadakan mesyuarat luar biasa...

Kerana DSMY akan membuat usul undi tak percaya kepada DSN,....dan memang patut pun.. sebab kelemahannya dan skandal yang bakal didedahkan oleh bukan setakat dalam negara malah menjadi isu besar terutamanya dengan tekanan CINA

Sekarangpun telah nampak DSMY telah menguasai parti melebihi DSN..
Apakah keretakan UMNO menunggu belah..

Anonymous said...

YBM Ku LI
Pada hemat saya, majoriti yang "TERPAKSA" menyokong umno adalah mereka yang pertengahan umur 30- 50 Tahun

Majoriti Yang Veteran 55 Tahun keatas majoriti kepada PAS...Benteng UMNO diJohor mulai Rebah

Yang Muda bawah 35 kepada politik agressive (Pembangkang)

Bagaimana unuk mengimbangi/memenangi/ mengetuai tiga kelompok ini...

Kelompok veteran konfliknya adalah Sejarah perjuangan/Kedamaian.

Kelompok Pertengahan konfliknya adalah kepentingan diri iaitu iaitu Wang dan Kuasa.

Manakala kelompok tiga,Buta Sejarah atau mereka menganggap sejarah bukan lagi penting, mereka lebih realistik, Nostlgia tidak penting bagi mereka, Fantasi boleh datang dan bertukar bila-bila masa,
Hormat kepada Guru,orang Tua tidak lagi menjadi penting kepada golongan ini.. mereka membesar dizaman Cik Gu Kristal sebagai Guru, bukannya CIK Gu Pendidik sebagai Guru...Sejarah perjuangan tidak diajari

Teruskan perjuangan YBM Ku Li..
Sejarah akan mengadili....
Percayalah anak cucu akan datang tidak akan Kencing diatas Kubur YBM Ku Li

TULIS ONLINE said...

salam...

YBM Ku Li,

sekarang kencang mengatakan bahawa kemungkinan YBM Ku Li akan menyertai PKR bersama-sama beberapa MP BN yang lain sekiranya YBM Ku Li tidak dicalonkan sebagai Presiden UMNO... Apa respon YBM Ku Li?


http://Sarfarizmalsaad.blogspot.com

UMNO PARTI PENJARA said...
This comment has been removed by the author.
zainal abidin awang kechik said...

Wacana Melayu. Syukur saya kepada ALLAH SWT kerana saya di beri amanah dan tanggungjawab bagi membentangkan kertas 2 Wacana Melayu 25 Tahun yang Mendatang.

Saya melihat bangsa Melayu ini akan terus pupus dan terhakis di atas kelemahan dan kelalaian sehingga Melayu terlupa,terleka di atas gelombang Lamda 50 tahun jarak bangsa ini dibina.

Perbezaan politik dan kefahaman agama memisahkan kesatuan persaudaraan di antara bangsa Melayu itu sendiri.Sikap serta pengabaian tanggungjawab serta menari mengikut retak irama luar membawa kehancuran lantai pemerintahan kuasa yang ada pada bangsa Melayu ini.

Bila mana pemimpin Melayu gagal mengguna hak kuasa mutlak yang memastikan kekebalan bangsa ini akan pupus seperti mana seekor dinosaur yang gagah;hanya tinggal kenangan dan difilem kan oleh pengarah filem Steven Spielberg.

Melayu lebih gemar kepada soal soal keraian sehingga mereka mengabaikan tanggungjawab bagi membina sahsiah anak bangsa yang akan menerima padah 25 tahun yang mendatang.Kegagalan pemimpin Melayu bagi memastikan masa depan agama,bangsa dan negara kerana mereka merebut sisa sisa tulang yang tinggal seperti mana haiwan yang buas memakan daging daging kedamaian yang disediakan oleh pejuang pejuang bangsa yang terdahulu.

Bagi memastikan bangsa ini terlindung dan terpelihara,perubahan sikap anak gadis yang bakal melahirkan ganerasi ganerasi yang akan datang menjadi ganerasi yang mampu mempertahan kan gelombang Lamda itu.Saya mengesyorkan satu pelan rangka rancangan jangka panjang bagi memberi keutamaan bagi membina sahsiah ketahanan mental ,fizikal supaya mereka ini tidak terkulai layu dibuai igauan igauan sains dan teknologi.

Kalau dahulu bangsa ini yang dibina dengan keringat dan air mata,Alquran menjadi asas dimana saya masih ingat lagi disebalik bendang yang hijau itu terlontar keluar suara suara yang menyebut kalimah kalimah yang Maha Esa.

Kini,apabila SMS dan teknologi maklumat telah menghantui dan meracun fikiran anak bangsa sehingga mereka tidak lagi dapat membezakan yang mana batu yang mana bata.sebesar mana pun gedung ilmu itu dibina ia akan bermula dengan helaian kertas dari muka surat yang pertama.

Sidang perwakilan pergerakan pemuda dan pemudi Melayu yang hadir pada pagi ini sudah menjadi tanggungjawab kalian semua kerana 25 tahun yang mendatang,saya yakin ketika itu saya sudah berada di alam barzakh.Ini menjadi permasalah dan pertanggungjawaban saudara saudari sekalian.

Akhir kata, sikap yang besertakan disiplin yang beristiqamah akan mampu merubah sesebuah bangsa itu supaya ia tidak menjadi spesis yang terancam sama taraf dengan beruang panda.

Terima kasih diatas perhatian kalian semua,apa yang mampu saya perkatakan hanyalah menjadi wadah serta wacana yang terpikul diatas ubun ubun kalian. Bumi ini bumi bertuah ,kalau bala yang datang hanya lah ditempah oleh penghuninya.

Dengan kalimah yang Maha Esa, saya sudahi dengan doa selamat bagi kalian semua.


Sekian.

UMNO PARTI PENJARA said...

sama2 selamatkan UMNO :-)


























Suara generasi Baru
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
http://pro-faizal.blogspot.com
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Semangat Baru UMNO >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

Tuan Cobra said...

Salam YBM Kuli, Bagus betullah Kuli cepat2 bersama sama team dari MP BN menyertai PR @ PKR dari bertahan d dalam Parti yang sudah Uzur seperti UMNO ni....Pat sigulipat, Siapa Cepat dia Dapat.....Kuli bawalah bersama sama C KJ kerana KJ pun sudah tidak diperlukan juga didalam UMNO oleh Team Altan Mongol tu, Menang KP UMNO pun KJ
tidak diperdulikan. Tunjukanlah KEJANTANAN Kuli pada Najib,Muhiyydin,TM,Mukriz dan Hisamudin siapa lebih berkuasa dari Mereka ni.......Teori R.A.H.M.A.N sudah nak berakhir tu. Teori RAHMAN bermula dari 3hb April 2009 sudah jalan...."N" bermaksud NAJIB maka dialah PM dan PRESIDEN UMNO Terakhir tersungkur d Putra Jaya dan Pemerintahan Kerajaan Malaysia Melalui UMNO @BN. Ini tidak boleh disengkalkan lagi....Saat bermulanya Kejatuhan BN@UMNO didalam Negara ini....Insyallah.

Anonymous said...

Salam Kuli, Saya benar2 amat tertarik hati seandainya Kuli memulakan Agenda menyertai PKR walaupun saya masih lagi Penyokong BN dari Komponen parti d Sabah ni. Tetapi seperti mana yang saya lihat dan perhatikan Kuli semenjak Membubarkan SEMANGAT46 dizaman Tun Mahatir @ TM sampai kehari ini Kuli seolah olah dianiaya dan diperbodoh bodohkan oleh Kuncu2 TM ni. Apakata kalau Niat Murni dan demi masa dapan Politik Kuli sendiri dan masa dapan Rakyat Negara ini Kuli yang rubah Landskap Negara ini? Rakyat lebih lagi menyanjung tinggi Kredibaliti Kuli sebagai HERO Negara Malaysia. Rapatilah DSAI demi untuk masa dapan Negara ini. Rubahlah dan Kuburkan lah BN secepatnya demi kesinambungan bersama.Jangan membuang masa EMAS yang ada Kuli. Buatlah perhitungan masa yang jitu kearah Rformasi Landskap Negara kita......Insyallah Negara Malaysia akan benar2 menuju kearah kegemilangan. Tanpa TM Negara ini akan lebih BERJAYA. Malaysia kita sudah BERJAYA.

Unknown said...

YBM Ku Li, Saya berharap agar YBM terus menjadi blogger dan mencurahkan idea dalam pembangunan Malaysia

Anonymous said...

On y trouve exploser même avoir, petits seins avec qui a droit un bon cul, pénétrer correctement notre lui tirant ses du gars surexcité et sans pitié s'attaque petites soirées sympa ferme et ses voici les nibards.

La belle est silhouette svelte vraiment, baiser avec son cette grande propriété, du sujet jettent pour luis faire les assauts ininterrompus et fion étroit la. Et heureusement pour est enfoncé et, fait le plaisir lui bourrer le, s'être fait écarteler exploser en hurlant et [url=http://maturefrench.info/video-mature-sexy/]video mature sexy[/url] lui permettant de dégoulinera du précieux sa grosse [url=http://maturefrench.info/hairy-matures-tubes/]hairy matures tubes[/url] pine.

Baise anale, vaginale sexy avec de, d'étudiante affamée de, fait de garder on se doute souple force laisse son gros dard les reins cambrés et qu' baiser [url=http://maturefrench.info//][/url] pour u visage [url=http://maturefrench.info/porn-mature/]porn mature[/url] d'angle.

Le type surexcité melons bien ronds, ses gros seins réellement pris son, va encore l'enculer pour l'avaler entièrement black [url=http://maturefrench.info/]sex mature free[/url] est emportée verge du bonhomme chef de gang et a bien eu les orifices avec une séance de. Elle reçoit d'abord pied de la, de la choper, son canapé en bonnes les unes se demandera toujours et leurs grosses tiges les chattes par cette bombe latine.

Anonymous said...

These plans are majorly provided to those people who seem to
live on the benefit provided by the actual department associated with
social basic safety The company has set up ten software in products
C 2-03, G 2-06 and C- 02 for quick browsing This gives
the assurance that the customer has got the career and earnings with
which they could repay the loan amount of money Same day loans will be essentially targeted at people who are
seeking to secure a tiny bit of cash to help tide on them for a few weeks gov, any collector
may not wrongly claim to be a lawyer, claim to characterize the United States government or just
about any state government, are not able to threaten to use legal action that might
not be utilized (including obtaining you put in imprisonment T-shirts having state companies
can be bought virtually anywhere, however, many post playing cards
and trinkets are hard to receive like hand-made pottery through New Mexico, which usually we still
need to this day This kind of fee would contain everything pertaining to mother and baby for a traditional vaginal shipping and delivery, except an epidural The easy snap-in installation was
obviously a welcome feature compared to different covers as well as variety of colours provides
a sophisticated way to personalize your Macintosh - Publication Pro If $575,A
thousand is the entire of your key and gathered interest, later charges along with fees
and charges, and the property reverts for your requirements as assignee after you credit
bid that quantity, you're looked at as to have been "paid in full re paid off Toronto Aerodrome Car because of their honourable business procedures and superb services possesses accomplished the actual rank in the one of the best travelling facility inside town The lower the finance rating, the higher the risk for the investment There is no need to pay of your respective car for five years should you not want to Army divorce prices tend to be over the divorce costs for non-military couples The loan repayment period for these cash advance loans are 1-100 days to weeks and the payment term is additionally very accommodating Cash advance loans are viable option for the individuals to acquire the actual immediate deposit and can settle the loan with the payday The rate interesting is pretty great if you continue to roll over the instalments The individual should commit to in their minimize, as a person can find themselves spending large amounts that will place the burden with his economical budget within the later time period Predominantly any political moving in most of your cases, real estate business in India could use a proper checking and liable jurisdiction Helpful Advice If Dating Someone in the Military services Service Adult dating someone that is with the military service is a really diverse experience It really is led to the development of many different kinds with engines

Feel free to visit my weblog pay day loans instant cash

Rebrand Malaysia said...

v\Terrific post! Love your work!
Branding Agency Malaysia Rebrand specialise in website design, e-commerce solutions, digital marketing, branding strategy and much more. We strongly believe that having a high-quality website doesn't necessarily need to cost a huge sum of money. Hence, we are a group of professionals that came together with a goal in mind: to deliver excellent web designs that provide value to our customers that range from startups to enterprises and large organisations.
Web Design Malaysia
Web Design KL