Sunday, September 2, 2007

"Pemain tempatan mampu gilap bakat hingga ke peringkat nasional" ujar Tengku Razaleigh






30 Ogos, Gua Musang - Pemuda - pemuda Gua Musang yang mempunyai bakat dan keinginan serta iltizam yang tinggi boleh meningkatkan kebolehan mereka dengan bantuan kemudahan - kemudahan sukan yang sedia ada dan juga kemudahan yang bakal disediakan, iaitu kompleks sukan yang bernilai Rm 3 juta, ujar Tengku Razaleigh ketika merasmikan majlis penutupan Bola sepak Liga Ku Li tahun 2007 bertempat di Padang Pusat Sivik, Gua Musang.


Beliau juga berharap pemuda - pemudi dapat menggunakan peluang yang ada untuk mengilap bakat masing -masing dan beliau yakin sekiranya disemat dengan keazaman serta kesabaran, adalah tidak mustahil untuk melihat pemuda dari Gua Musang menyarung jersi kebangsaan kelak.


Beliau menambah sukan bolasepak negara yang kini berada didalam kegawatan di peringkat antarabangsa tidak lah boleh dijadikan satu alasan untuk pemuda yang meminati bolasepak untuk tidak terus berusaha untuk meningkatkan taraf bolasepak negara.


Program ini yang dianjurkan oleh Pemuda UMNO Bahagian Gua Musang menyaksikan lebih 20 pasukan senior serta 10 pasukan tadika untuk merebut Piala Liga Ku Li. Pembarisan pasukan - pasukan ini telah diperiksa oleh YBM Tengku diiringi oleh Sdr Bazlan dan YB Mohamad Saufi.


Program ini dimulai degan ucapmula oleh Sdr Bazlan Kamarudin selaku Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gua Musang diikuti dengan ucapan oleh YB Mohamad Saufi Deraman, selaku ADUN Galas.


Pemenang Liga Ku Li untuk kategori senior pada tahun ini jatuh kepada pasukan Ciku -1 FC yang terdiri daripada pemain - pemain bolasepak amatur yang merupakan generasi ke2 dan ke 3 peneroka di rancangan Felda Ciku.


Untuk foto - foto tambahan, sila layari ke: http://www.flickr.com/photos/12336187@N06/




No comments: