Sunday, September 2, 2007

"Perlu lebihkan aktiviti berbasikal di Gua Musang" gesa Tengku Razaleigh








30 Ogos, Gua Musang - Aktiviti berbasikal yang ternyata baik untuk kesihatan dan juga dapat membantu mengurangkan kos perbelanjaan adalah satu aktiviti yang perlu diperhebatkan, gesa Tengku Razaleigh, selaku Ahli Parlimen Gua Musang merangkap Ketua Bahagian UMNO Bahagian Gua Musang.


Beliau juga menambah aktiviti yang diadakan ini yang melibatkan pelajar - pelajar sekolah rendah di sekitar Gua Musang akan diperbanyakkan kepada 4 kali setahun dengan melibatkan ibubapa pelajar - pelajar terbabit.


Beliau menyatakan berbasikal dapat membantu pembonceng mengurang kos kehidupan yang meningkat akibat kenaikan harga minyak yang ketara. Beliau mengulas tentang pendekatan yang serupa diambil di negara -negara lain termasuk Belanda.


Beliau berucap ketika merasmikan penutupan program Mari Berbasikal Peringkat Parlimen Gua Musang anjuran Majlis Kecergasan Kebangsaan, Pejabt Belia dan Sukan Gua Musang dengan kerjasama Majlis Belia Jajahan dan Pejabat Pendidikan Daerah dan agensi - agensi kerajaan seperti Agensi Anti Dadah Kebangsaan, Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Pejabat Kesihatan Gua Musang.


Sebelum itu, Ahli Dewan Undangan Negeri Gals, YB En. Mohamad saufi Hj Deraman memberi ucapan mula. Majlis ini diikuti dengan cabutan bonanza dan bertuah.

Untuk melihat foto - foto lain, sila layari ke: http://www.flickr.com/photos/12336187@N06/?saved=1

No comments: